Rádiový signál
Rušení diktafonu ve městě #1
Nahrávka: Rušení diktafonu při nahrávání hlasových poznámek během chůze po ulici
Dodatečné info: Diktafon má zabudovaný FM modul (klasické rádio), mobilní telefon byl v době nahrávání vypnutý. Stejným způsobem dochází také k rušení sluchátek (zejména bezdrátových bluetooth sluchátek). K rušení docházelo jen v určitých místech.
Rušení diktafonu ve městě #2
Nahrávka: Rušení diktafonu při nahrávání hlasových poznámek během chůze po ulici
Dodatečné info: Diktafon má zabudovaný FM modul (klasické rádio), mobilní telefon byl v době nahrávání vypnutý. K rušení docházelo jen v určitých místech
Rušení diktafonu #3
- Nahrávka pořízena v rodinném domě
- Diktafón má zabudovaný FM modul
- Mobilní telefon vypnutý
- K rušení docházelo jen v určitých místech
Nahrávka zvuků, které zachytával mikrofon notebooku
- Nahrávka vytvořena v době, kdy mikrofon notebooku fungoval: Postupně však zachytával stále více podivného rušení až přestal fungovat úplně. U předchozího notebooku pro změnu odešly (vyhořely) USB porty. To samozřejmě není náhoda – viz Elektronické obtěžování
- Co vám tento zvuk připomíná nechám na vás. Jen dodám, že nevím zda šlo o „můj“ projev nebo jen snaha mě takto vystrašit případně (jak tvrdí pachatelé) – magnetické impulsy s cílem vyvolat zástavu.
Vibrace
Nahrávka podivných zvuků
- Nahrávka vnitřního prostředí bytu v panelovém domě na Fifejdách
- Podezřelé zvuky se odhalí až po zrychlení nahrávky = jde o nízkofrekvenční vibrace
Neupravená nahrávka běžnou rychlostí
Stejná nahrávka puštěná 8 násobnou rychlostí (rychlost 700%)
Stejná nahrávka puštená 16 násobnou rychlostí (rychlost 1500%)
Nahrávka průvanu v panelovém domě
Pro srovnání zpomalená nahrávka počítačového větráčku
Interference a interferenční zvuky
50Hz: Transformátor
Transformátor vytvářející interferenční tón – ten zřetelně ovlivňuje šustění bundy, které se ozve po pár vteřinách
Stejné zvuky, ale bez ovlivnění interferenčním tónem (mimo transformátor)
Interferující šum
Růžový šum je zduplikován a znovu puštěn. Jediný rozdíl je, že kopie je snížena o “1 cent”. Pro představu – cent je něco jako menší jednotka tónu. Např každá “klapka” na klavíru je jeden půl tón (C – bílá klapka, C# – černá klapka, D – bílá klapka atd.). Jeden půl tón lze rozdělit na 50 centů (používá se na mírné dolazení). Při hodnotě -50 nebo 50 získáte vlastně stejný zvuk jako byste hráli na vedlejší klávesu (zjednodušeně).
K čemu dochází: Interference – vzájemné interakce různých frekvencí, které se postupně vyrušují nebo zesilují
Nahrávka přehrávaná originální (běžnou) rychlostí
Nahrávka 22x zrychlená
Nahrávka 22x zpomalená
Interferenční tóny
Tento zvuk vzniká v každé rouře, tubě, trubce apod. Čím delší, tím nižší tón.
K čemu dochází: Rezonanční frekvence, vzduchový sloupec, stojaté vlnění, interference
#1
#2
#3
Ukázky postupů použitých při elektronickém obtěžování
#1
- Tento zvuk je vytvořen tak, že jsem pro každý tón vytvořil zvukovou nahrávku „písmeno abecedy“. Tzn A, B, C, D apod.
- Poté jsem zkusil poskládal jednotlivé zvuky do „Ahoj světe“
- Výsledek je přesně tak neurčitý jako mnohé zvuky pachatelů, které můžou různí lidé slyšet různě
- Podobný princip zde: Sekunda, která rozděluje svět. Půlka lidí slyší něco jiného než vy
Iluze skupiny
- Pro normálního člověka se to zdá neuvěřitelné
- Primitivně uvažující jedinec (pachatelé elektronického obtěžování) však na podobné zvuky reagují pocitem „skupina“, „ruch“, „dav“, „obecenstvo“ apod.
- Jde o obyčejný šum s pár efekty – vytvoření zvuku trvalo asi 10 vteřin.
Ukázky zábavnější formou
- Vytvářeno v počátcích obtěžování
- Mechanismus „nápomocných hlasů“ nyní vnímám jinak.