Poznámka: Tento příspěvek je postupně doplňován o různé poznatky. Jde o samotný základ celého tématu a v podstatě lidského myšlení, zpracování informací apod.
Kontext
- Pachatelé fascinují různé typy představ
- Jedna z nejčastějších fascinací je představa vyvolávání a ovlivňování pocitů, emocí pomocí různých spektrálních vzorů (vysokofrekvenční vibrace, hypersonický efekt)
- Na základě sedmi let pozorování pachatelů lze vyvodit zřejmý závěr – většina emocí je „saturována“ stále stejným typem podnětů, který má evokovat sexuální vzrušení
Kontext mé situace
- Jsem obtěžován několika málo pachateli desítky let: V jednom případě jde o minimálně 35 let. Posledních 7 let vše vnímám vědomě
- Pachatelé používají po celou dobu stále stejné spektrální vzory a rytmy: Stále zřetelnější při interferenci s jinými podněty.
- Extrémní neschopnost pachatelů: Snaha neustále kopírovat podněty jiných pachatelů v kontextu svých spektrálních vzorů a rytmů. To postupně vedlo k vnímání také dalších pachatelů a v konečném důsledku vnímání něčeho jako obecných rytmů, velkých celků, synchronizace pachatelů (jeden ovlivňuje druhého, druhý třetího = v kontextu tisíců pachatelů po celém světě a „základního rytmu“ den / noc – vznik vlnění, cyklů, vzorů).
Možné souvislosti:
Principy
- Na podněty je nutno nahlížet jako na vícerozměrné pole (frekvence, spektrální vzor, čas, kontext apod.), nikoliv jednoduché, „lineární“ (tóny stupnice)
- Pachatelé celek vnímají jako něco, co dokázali pochopit pouze oni: Ve skutečnosti jde o „obyčejné“ fyzikální zákony
Vrstvy
Specifický poznatek v kontextu vrstvev
- Pachatelé přiznávají své skutečné záměry, touhy: Předpokládá se, že tato vrstva bude zpracovávána výhradně podvědomím. Cílem je vyvolávat negativní emoce plynou z nelogických sdělení.
Co způsobuje komplikace
- Prakticky ve všech aspektech podnětů se opakuje stále stejný vzor: spektrální vzory, interference, interferenční jevy
- Jejich vnímání (zpracování, interpretace) závisí na kontextu situace, subjektivních faktorech, prostředí apod.
- Mnohé podněty slouží pouze jako „podkresová vrstva“ nebo „saturační prvek“: Jde tedy o stále stejný podnět (spektrální vzor, vibraci) a důvod, proč se zdá tak komplexní jsou pouze různé okolnosti, za kterých je tento podnět použit (zkreslování informací nebo také seskupování různých kontextů do jednoho vzoru – viz dále)
Co je třeba zohlednit
- Každý člověk slyší trochu jinak
- Mozek zpracovává každou vteřinu přibližně 11 milionů bitů informací. Uvědomujeme si pouze cca 10 bitů.
- Mozek nás drží 15 sekund v minulosti: Samozřejmě tento poznatek nelze aplikovat na celkové vnímání (teoretická úvaha – co když například smrt v důsledku nepozornosti proběhne tak, že se člověk během „běžné činnosti“ najednou „vypne“ – tzn něco jako mikrospánek? Vše ostatní je důsledek přežití. Díky tomu, že se nic nestalo má možnost vědomí „doběhnout“ až k onomu okamžiku „málem“. Člověk, na kterého se díváme je vlastně jen soubor nevědomých procesů? Druhá strana mince – vědomí jako zpětná vazba – jenže vědomí přece nemůže být chytřejší než podvědomí. Když někdo neví, že se něco nesmí tak to neví jak na vědomé, tak podvědomé úrovni. Mnohdy naopak podvědomí – intuice – naznačuje, že bychom se měli rozhodnout takto. A zároveň falešná intuice, falešný vnitřní hlas v kontextu tohoto tématu)
- Že něco neznáme, nevíme o tom neznamená, že to neexistuje
- Podvědomí nehodnotí, zda jsou příjimané informace pravdivé, logické nebo smysluplné.
Odkazy
- Nesnesitelná pomalost bytí: Myslíme rychlostí 10 bitů za sekundu (OSEL.cz)
- Vědci objevili „negativní čas“ (Britské listy)
Na tentýž podnět může každý člověk reagovat odlišně
Proč
- Subjektivní faktory
- Vlivy prostředí
- Kontext situace
- Intenzita
- Cíle, záměry, schopnosti pachatele
- Kognitivní schopnosti
- Znalosti
Konkrétní typy reakcí
- Interferenci například zvuků může každý člověk vnímat (slyšet) jinak
- Slyšitelný hlas
- Falešný vnitřní hlas, vnitřní dialog, zvuk myšlenek
- Podprahový vjem
- Emoční odezva
- Změna rozhodnutí
- Vyvolání vzpomínky, myšlenky: Jde o stejný princip, jako vyvolání vzpomínky pomocí vůně, hudby, hlas konkrétní osoby atd.
- Fyzická odezva: Škubnutí, svalové napětí, bolest hlavy, bolest zubů, zhoršená rovnováha (bolest hlavy nebo zubů může být způsobena vysokofrekvenční vibrací / rezonancí – rezonanční frekvence)
- Změna nálady: Může docházet k náhlým změnám (může být označeno za bipolární poruchu)
- Narušení spánku
- Tříštění pozornosti, ztráta koncentrace
- Nesoustředěnost
- Nekonzistentní myšlenky
- Zhoršené vyjadřování
- Interference s okolním prostředím
- Vibrace, mikrovibrace: Například citelné vibrace v chodidlech
Poznatky
- Mnohé podněty se neustále opakují
- Někdy má oběť tyto podněty spojeny se situací, kdy je pachatel použil poprvé během cíleného obtěžování
Typy podnětů obecně
- Zvukové: Mechanické vlnění, vibrace
- Vizuální, obrazové
- Rytmické
- Abstraktní
- Pocitové, emoční
- Kontextové
Zkreslování informace
Vokální vzory
- Intonace
- Rytmus
- Tempo
- Hlasitost
- Barva hlasu
- Artikulační jasnost
Emoční vzory v hlase
- Radost (rychlé tempo, vyšší intonace, plynulá melodie)
- Smutek (pomalé tempo, nižší intonace, monotónnost)
- Hněv (zvýšená hlasitost, ostré hrany, nepravidelný rytmus)
- Strach (třes, vysoká intonace, zrychlené tempo)
- Překvapení (náhlá změna intonace, krátké pauzy)
- Znechucení (hrubší barva hlasu, klesající intonace)
Plynulá melodie
Označuje způsob, jakým se intonace hlasu mění v čase bez náhlých skoků nebo přerušení. V kontextu emocí a lidského hlasu zahrnuje následující charakteristiky:
- Hladké přechody mezi tóny – změny výšky hlasu nejsou trhané, ale plynulé.
- Vyvážený rytmus – řeč není přerušovaná nebo příliš kolísavá, působí přirozeně.
- Předvídatelnost a soulad – posluchač nevnímá řeč jako chaotickou nebo zmatenou.
- Příjemný zvuk – často spojeno s pozitivními emocemi, jako je radost nebo klid.
Forma
- Barva hlasu: Pohlaví, věk, konkrétní osoba
- Intonace: Emoční zabarvení
Obecné procesy
- Zjednodušování informací
- Seskupování růných informací do jednoho hlasu
- Fragmentace informace pomocí různých hlasů
Vztahy
- Stejná informace – jiný hlas
- Odlišná informace – stejný hlas
- Pozměnění informace – stejný hlas
- Stejná informace pomocí odlišných slov: Tatáž informace může působit jako „pokaždé nová“ nebo „něco nového“